Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane wnioski
Pisemny wniosek.
Wymagane załączniki
- Dowód zapłaty, należnej opłaty skarbowej.
- Tytuł prawny do lokalu.
Opłaty
10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Opłatę dokonuje się bezgotówkowo na rachunek Urzędu Gminy OstrowiceNr: 05857700050000209120000010Bank Spółdzielczy Połczyn Zdrój
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
Miejsce złożenia
Urząd Gminy Ostrowice - Urząd Stanu Cywilnego, pok. 6
Termin załatwienia
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
Opłata za odwołanie
Nie pobiera się
Uwagi
- Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem.
- Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba, która ma być wymeldowana, faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i dobrowolnie opuściła lokal.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14.06.1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 10.04.1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635).
- Rozporządzenie Ministra spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24.12.2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).