Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej


Wymagane wnioski

Pisemny wniosek.


Wymagane załączniki

  1. Dowód zapłaty, należnej opłaty skarbowej.
  2. Tytuł prawny do lokalu.


Opłaty

10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji.

Opłatę dokonuje się bezgotówkowo na rachunek Urzędu Gminy Ostrowice
 
Nr: 05857700050000209120000010
Bank Spółdzielczy Połczyn Zdrój

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.


Miejsce złożenia

Urząd Gminy Ostrowice - Urząd Stanu Cywilnego, pok. 6


Termin załatwienia

  1. Do 1 miesiąca.
  2. Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.


Opłata za odwołanie

Nie pobiera się


Uwagi

  1. Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem.
  2. Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba, która ma być wymeldowana, faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i dobrowolnie opuściła lokal.


Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14.06.1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 10.04.1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635).
  4. Rozporządzenie Ministra spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24.12.2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999).

 

Wytworzył:
Jowita Ferenc
Udostępnił:
Jawdyńska Edyta
(2008-02-02 17:52:59)
Ostatnio zmodyfikował:
Jawdyńska Edyta
(2008-02-05 10:57:52)