Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i działalności gospodarczej
Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i działalności gospodarczej.
Za sprawy związane z obsługą Rady Gminy i działalnością gospodarczą odpowiada: Kamila Waszczyk
Tel: (094) 36 15 489
Fax: (094)36 15 227
e-mail: k.waszczyk@ostrowice.pl
Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i działalności gospodarczej podlega Sekretarzowi Gminy.
Do zadań stanowiska pracy ds. obsługi Rady Gminy i działalności gospodarczej należy:
-
prowadzenie obsługi kancelaryjnej Rady Gminy i jej komisji,
-
prowadzenie dokumentacji z odbytych posiedzeń,
-
zapewnienie warunków do przeprowadzenia sesji i posiedzeń,
-
udział w opracowywaniu projektów uchwał,
-
opracowywanie materiałów z obrad, uchwał i opinii oraz przekazywanie ich właściwym jednostkom,
-
prowadzenie rejestru uchwał oraz rejestru postulatów i wniosków zgłaszanych przez radnych i przekazywanie ich do realizacji właściwym jednostkom, oraz przestrzeganie prawidłowości i terminowości realizacji wniosków komisji,
-
przyjmowanie skarg i wniosków mieszkańców kierowanych do Rady Gminy,
-
przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych radnych,
-
przygotowywanie dokumentów do archiwum,
-
prowadzenie spraw związanych z działalnością jednostek pomocniczych Gminy,
-
wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, samorządu terytorialnego i samorządu mieszkańców wsi oraz referendum
-
prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów ławników do sądu oraz członków kolegium ds. wykroczeń,
-
prowadzenie ewidencji działalności gospodarzczej,
- dokonywanie wpisów do ewidencji działalności gospodarcze, prowadzenie rejestru
-
wydawania zaświadczeń o dokonanym wpisie lub jego zmianie oraz wydawanie decyzji o odmowie wpisu lub wykresleniu wpisu z ewidencji podmiotów,
-
udzielanie pomocy zainteresowanym podmiotom w zakresie rejestracji, a także udzielanie pomocy w sprawach formalnych związanych ze zgłoszeniem podmiotu w celu uzyskania numeru identyfikacyjnego "NIP" oraz numeru "REGON",
-
udzielanie informacji o podmiocie z zachowaniem przepisów wynikajacych z ustawy o ochronie danych osobowych
14. prowadzenie spraw z zakresu zdrowia,
-
tworzenie warunków funkcjonowania systemu ochrony zdrowia,
-
przeprowadzanie analizy i oceny potrzeb zdrowotnych oraz czynników powodujących ich zmiany oraz promocja zdrowia i profilaktyka, mająca na celu tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu,
-
opracowanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców gminy.
-
przekazywanie powiatowi informacji o realizowanych programach zdrowotnych.
15. przeprowadzenie spraw z zakresu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i sportu
-
wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w granicach liczby punktów sprzedaży ustalonej dla Gminy,
-
wydawanie decyzji o cofnięciu lub wygaśnięciu zezwolenia,
-
nadzór nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych,
-
organizacja imprez sportowych
-
opracowywanie wniosków o dofinasowanie z zakresu sportu.