Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, planowania cywilnego i Ochotniczych Straży Pożarnych
Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, planowania cywilnego i Ochotniczych Straży Pożarnych podlega bezpośrednio Wójtowi.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
organizacja i planowanie realizacji zadań obrony cywilnej,
-
przygotowywanie organów i sił OC do działań ratowniczych,
-
tworzenie formacji obrony cywilnej,
-
organizacja szkoleń i ćwiczeń OC oraz szkoleń ludniości w ramach powszechnej samoobrony,
-
przygotowywanie i zapewnianie działań systemu wykrywania i alarmowania,
-
zabezpieczenie inżynieryjno - techniczne,
-
zaopatrzenie materiałowo - techniczne,
-
nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej i w sytuacjach kryzysowych,
-
prowadzenie spraw dotyczącyhc zarządzania kryzysowego,
-
kordynacja pracami dla zwalczania klęsk żywiołowych i w sytuacjach kryzysowych, współdziałanie z innymi jednostkami podejmującymi działania ochronne, opracowanie planów działania na wypadek występowania klęski żywiołowej,
-
prowadzenie czynności związanych z powołaniem i organizacją Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
-
opracowanie gminnego planu reagowania kryzysowego oraz projektu zarządzania Wójta wprowadzającego ten plan,
-
opracowywanie gminnego planu ochrony przedpowodziowej,
-
prowadzenia spraw: akcji kurierskiej, nakładania świadczeń na rzecz obrony, stałego dyżuru,
-
w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- prowadzenie rejestru ochotniczych straży pożarnych,
- nadzór nad działalnością ochotniczych straży pożarnych,
- koordynowanie zadań innych stanowisk pracy Urzędu w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
Wytworzył:
Janina Januszkiewicz
Udostępnił:
Ostatnio
zmodyfikował:
Kurkowska-Kruczek Jolanta
(2018-07-04 11:17:50)