Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego jest Jowita Ferenc
Tel: (094) 36 15 296
Fax: (094) 36 15 227
Kierownik USC podlega bezpośrednio Wójtowi.
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu:
1. W zakresie prowadzenia USC
a/ rejestracji urodzin, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan
cywilny osób,
b/ sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
c/ sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
d/ wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporzadzonego za granicą do prowadzonych ksiag
e/ przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnegoi akt zbiorowych oraz prowadzenie
archiwum akt stanu cywilnego i przekazywanie do Archiwum Państwowego
ksiąg 100-letnich,
f/ przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych
oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
g/ organizowania uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego,
h/ rozpatrywanie spraw i wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zmiany
imion i nazwisk oraz ustalenia pisowni imienia i nazwiska,
i/ wywieszanie w Urzędzie ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce
pobytu nie jest znane.
2. w zakresie spraw obywatelskich:
a/ wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie
niezbędnej dokumentacji w tym zakresie
b/ prowadzenia ewidencji ludności,
c/ przygotowywania i przeprowadzania rejestracji przedpoborowych,
d/ przygotowywania i przeprowadzania poboru do wojska, w tym orzekania, że poborowy
któremu doręczono kartę powołania i żołnierz odbywający zasadniczą służbę wojskową
posiada na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny oraz ustalenie świadczeń
pieniężnych żołnierzom rezerwy odbywających ćwiczenia wojskowe,
e/ udzielania pomocy i informacji organom wojskowym, policji, sądom,
prokuraturze z zastosowaniem ustaw o informacjach niejawnych i ochronie
danych osobowych,
f/ prowadzenia spraw związanych z wyborami, referendami, w zakresie
przygotowywania spisów wyborców tj. prowadzenie stałego rejestru wyborców,
przesyłanie meldunków do Krajowego biur Wyborczego Delegatura w Koszalinie
o ilosci uprawnionych do głosowania, przyjmowanie wnioskówo dopisanie do
rejestru stałego wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania
i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania i wydawanie spisu wyborców
komisjom wyborczym,
g/ prowadzenia spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń ostatniej woli
w trybie art. 951 Kodeksu Cywilnego,
3. w zakresie prowadzenia kancelarii tajnej:
a/ prowadzenie kancelarii tajnej,
b/ przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie, wysyłanie dokumentów zawierających
informacje niejawne, oznaczonych klauzulami "poufne" i "zastrzeżone", według zasad
określonych w obowiązujących przepisach,
c/ udostępnianie lub wydawanie dokumentów, o których mowa w ppkt. osobom posiadającym
stosowne poświadczenie bezpieczeństwa.
4. w zakresie spraw społecznych i bezpieczeństwa publicznego:
a/ przyjmowanie zawiadomień o organizacji zgromadzeń publicznych,
b/ przygotowywanie decyzji o zakazie lub rozwiazaniu zgromadzenia w przypadku naruszenia
art. 8 lub art. 12 ustawy o organizacji zbiórek publicznych,
c/ przygotowanie pozwoleń na organizację zbiórki lub cofniecie zezwolenia w przypadku
przeprowadzenia jej niezgodnie z przepisami prawa,
d/ nadzór nad terminowym sporządzaniem sprawozdania przez organizatorów zbiórki,
e/ wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych,
f/ wskazywanie opiekuna społecznego,
g/ realizacja zadań Gminy w zakresie pomocy repatriantom i cudzoziemcom.